joi, 12 decembrie 2013

"Mercatino di Natale"

    - Buon Giorno,Italia şi bine te-am gasit pentru a nuştiu a câta oară!


      Uite că mai sărbătorim un an împreună, suntem în pragul sărbătorilor de iarna, înca un an departe de casuţa noastră. Există o zicală care îmi place să o repet "e bine acolo unde nu suntem noi". Cei care sunt peste hotare, doresc nespus de mult să sărbătoreasca acasă Revelionul, iar cei de acasă vor să fie în locul lor. 
       Eu mi-aş dori să fiu în Moldova să văd cum se aşterne prima plapumă de zăpadă, să aud colinde, să fim cu toată familia în jurul mesei de Crăciun, să aşteptăm oaspeţi şi să ciocnim paharele de Revelion la ora cuvenită, nu cu o oră mai târziu. 
      Ceea ce m-ă întristează este că puţini moldoveni  simt cu adevărat spiritul Crăciunului, când aud de sărbători parcă aud de nuştiu ce premejdie, înca nu a venit că deja aşteapta mai repede să treacă. Problema generala sunt banii - toţi vor cadouri, toţi sunt mândri şi au gusturi, astfel s-ar motiva tristeţea din ochii oamenilor. 
Cum am putea noi prin resurse minime să provocam un zâmbet trecătorilor? Aţi auzit de "hand-made", aş defini acest termen ca fiind o arta de a crea obiecte pe care un om talentat şi inspirat le realizează cu mâinile sale.

   Apropo, daca aveţi o chemare pentru realizarea de obiecte handmade, acum este momentul. Trendul handmade este mai puternic decat oricând, peste hotare este foarte solicitat şi se câştiga bani frumoşi din cei care vor să îşi creeze o afacere mai ales că este libertate de a alege ceea ce vrei să faci. 

      Duminica, pe 8 decembrie, am avut placerea să vizitez pentru prima data "Mercatino di Natale" (în traducere "Tîrgul de Crăciun") din piaţa centrala Treviso. Am rămas impresionată de creativitatea italienilor, oamenii aceştia chiar pun suflet în lucrurile care le fac, parca le dau viaţă. Fiecare din ele îşi au povestea sa, fiecare vine din suflet şi trezeşte emoţii din cele mai plăcute. 
     Niciodată nu am crezut că dintr-o simplă vată şi o bucată de aţă am putea crea îngeraşii Crăciunului, iar din conurile de brad, o panglică aurie şi o ojă roşie - o coroniţă inedită pentru uşa de la intare. 







Simplu şi frumos, ghiveci pentru flori şi stativ pentru umbrele din lemn natural.



Moş Crăciun pictat pe bucăţi de lemn. Asemenea minunăţie o poţi plasa oriunde, lângă brad sau chiar afară, gaseşti un loc care cu puţina culoare sărbătorile devin mai frumoase ;)

        Pisici din material, asortate cu nasturi, cercei, flori etc. 

Un mic secret,poţi sa ataşezi bateriile de la jucariile copiilor,

 din acelea care scot diverse sunete.

"Presepe"- lăcaşul unde a fost nascut Isus Hristos 
(cu aceasta tema am sa mai revin)
Spriduşii lui Moş Crăciun
             Spiriduşii lui Moş Crăciun
În punguţele roşii sunt adunate
 diverse ierburi mirositoare: lavanda, 
petale de trandafir, menta etc. 
 Steaua de Crăciun şi Inimile sunt formate
 din scorţişoară, conuri de brad, trandafiri artificiali,
 clei, bentiţe şi ghirlande. 





  
 Vrei o poză cu Moş Crăciun?! (pe o bucată de carton este pictat Moş Crăciun, iar alaturi este taiată faţa spiriduşului pentru a face poze)


     M-ă gândeam că ar fi fost frumos să se organizeze şi în Drochia un asemenea târg! Nu este nimic greu de făcut, tot ce trebuie e organizare. 
    Câţi copiii la tehnolgie contruiesc diferite obiecte interesante, dar nu le vede nimeni în afară de profesori. De ce nu am putea la sărbătorile de iarna sau pascale să facem un total al celor mai bune lucrări şi să fie arătate la o expoziţie sau un târg în centrul oraşului. Cine nu îl cunoaşte pe Cucuietu Iurie, nu ştie ce a ratat?! Dumnealui prin ulcioarele de lut, statuiele sale este vestit în toată România, de ce noi  drochieni nu i-am putea admira lucrările?  Oare şcoala de pictură nu ar avea ce arăta, de aţi vedea ce  tablori se picteaza, vi s-ar tăia respiraţia. Iar doamnele de la piaţa centrala care îşi vând ierburile medicinale nu ar putea sa le amplaseze frumos în nişte cutioare colorate cu o ramurica de brad pe ele şi tot aşa mai departe.
   Eu cred că se poate multe de făcut pentru localitate în care trăim, doar cum am mai menţionat mai sus, trebuie organizare şi trebuie să ne pese...




   P:S - în materialul urmator vă voi povesti despre Presepe .

Un comentariu:

  1. Frumos, Cristina! Dupa vorba lui Einstein: "Creativitatea e mai importanta decint cunostintele". Copiii din vest cresc cu creioane si acuarele in mina, la noi (Moldova) sunt rezervate pentru orele de arta. Iarasi- banii. Dar cum zici tu- poti face lucruri ingenioase din cele mai simple resurse:- chiar si din panusi de purumb!

    RăspundețiȘtergere